5 zdrowych składników do wiosennej sałatki

Gdy wiosna za oknem, chętniej sięgamy po warzywa na kanapki pełne warzyw. Alternatywą jest sałatka –  jej wykonanie to dobry pomysł zarówno na śniadanie, jak i na kolację. Podana z chrupiącym pieczywem i np. grillowanym kurczakiem będzie świetną propozycją na obiad. Sałatki bogate w witaminy mają w sobie mnóstwo składników odżywczych, dlatego trzeba sięgać po nie jak najczęściej. Wykonanie takiego dania jest bardzo proste i nie zajmuje więcej niż 15 minut. 

Jakich składników użyć przy przygotowaniu wiosennej sałatki?

Na pewno warto wykorzystać świeże warzywa i owoce, takie  pomidory, rzodkiewkę, ogórki czy sałatę, awokado. Wiele osób zachwala sobie także kiełki nasion, które zawierają dużo błonnika. Można je kupić w praktycznie każdym większym markecie lub pokusić się o wyhodowanie w warunkach domowych. Kolejnym istotnym elementem są oleje tłoczone na zimno. Warto też dodać przyprawy. Można wybrać m.in. pieprz kolorowy, sól morską, bazylię czy kompozycję przypraw do sałatek. Wyjątkowego smaku dodadzą też sery typu feta i oliwki.

Dodatek oleju zwiększa przyswajanie składników

Dobra sałatka powinna zawierać także oliwę z oliwek lub olej. Szczególnie polecany jest olej rzepakowy. Jego dobroczynne działanie wpływa korzystnie na funkcjonowanie organizmu człowieka. Poza oczywistymi walorami odżywczymi, dodanie rafinowanego oleju rzepakowego sprawi, ze smak będzie wyraźniejszy, a składniki odżywcze zawarte we wszystkich komponentach sałatki będą lepiej przyswajalne.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

18 − szesnaście =