Jakie elementy powinno uwzględniać logo firmy?

Logo to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Wynika to z faktu, że to właśnie ono w ogromnym stopniu wpływa na rozpoznawalność marki i decyduje o zainteresowaniu ze strony klientów. Z tego względu właściciele przedsiębiorstw działających w różnych branżach powinni koniecznie zadbać o posiadanie atrakcyjnego wizualnie loga. Jeśli szukamy dobrej i rzetelnej agencji reklamowej wykonującej tego rodzaju projekty graficzne Poznań jest miastem, w których takich podmiotów funkcjonuje co najmniej kilkanaście. 

Klucz do zbudowania pozytywnego wizerunku 

Dobrze wykonane logo jest podstawowym czynnikiem wpływającym pozytywnie na wizerunek firmy, dlatego nie należy na nim oszczędzać. Pamiętajmy, że będzie ono widoczne zarówno na budynku, jak i wizytówkach, stronie internetowej, a nawet gadżetach reklamowych. Logo składa się z trzech głównych elementów, do których zaliczamy: 

– sygnet – jest to część graficzna przedstawiająca charakterystyczny dla danej marki wyróżnik 

– logotyp – część słowna, obejmująca nazwę przedsiębiorstwa albo konkretnego produktu (ma przeważnie charakter mocno zindywidualizowany)

– slogan (inaczej tagline) – hasło firmowe, pozwalające przyciągnąć uwagę na określoną cechę marki

Idealne logo powinno być przede wszystkim czytelne oraz estetyczne. Nie są tutaj zatem mile widziane ani fantazyjne czcionki, ani też zbyt małe znaki. Racji bytu nie mają ponadto grafiki z wyraźnie widocznymi pikselami. Pożądane cechy to natomiast adekwatność (spójność z tematyką branży), prostota (w tym przypadku mniej znaczy więcej), oryginalność oraz duża zapamiętywalność. Dodajmy, że obecnie wśród firm działających w internecie niezwykle popularna jest tzw. animacja logo, będąca w pełni samodzielnym, krótkim klipem wideo.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dziewiętnaście − dwanaście =