Rower, jak każdy pojazd, musi być regularnie serwisowany. Tylko to zapewni mu sprawność, a nam komfortową jazdę, bez ciągłych obaw czy dojedziemy do celu. Jak często powinniśmy oddawać rower do serwisu i jakie mogą być objawy zbliżającej się awarii?
Ten typ jest wciąż zdecydowanie najpopularniejszy w Polsce. Nadaje się bowiem zarówno do jazdy po asfalcie, jak i po łąkach czy lasach. Jeżeli preferujemy jazdę w terenie, powinniśmy zwiększyć częstotliwość serwisowania. Słysząc niepokojące odgłosy z przerzutki tylnej bądź łańcucha, nie zwlekajmy z oddaniem roweru do renomowanego serwisu. Rowery MTB są bowiem podatne na awarie układów napędowych, z uwagi na dostawanie się w ich okolice dużej ilości piasku oraz błota. Wizyta w serwisie będzie polegała na dokładnym oczyszczeniu tego układu, nałożeniu świeżego smaru, a także odpowiedniej regulacji.
Rowery stosowane do jazdy po asfalcie mają nieco inne słabe punkty. Uszkodzeniu zazwyczaj ulegają koła, które są o wiele delikatniejsze niż w przypadku górskich jednośladów. Czasami wystarczy wpadnięcie w większą dziurę lub wkręcenie się niewielkiego patyka w szprychy. Po każdej takiej przygodzie, gdy widzimy że coś jest nie tak, należy odwiedzić serwis. Warto to zrobić również profilaktycznie, gdy wybieramy się na dłuższą trasę. Rowery dziecięce przystosowane do jazdy po szosie wymagają jeszcze intensywniejszych zabiegów serwisowych, ponieważ nieumiejętna jazda może doprowadzić do pojawiania się dodatkowych uszkodzeń.