Rola technologii informatycznej w biznesie jest obecnie nieoceniona. Ma ona bowiem decydujący wpływ na osiąganie lepszych wyników w zakresie sprzedaży czy wydajności produkcyjnej, a także skutkuje znaczną poprawą jakości świadczonych usług. Jak by tego było mało, staje się motorem napędowym wszelkich działań o charakterze strategicznym. W celu ograniczenia kosztów związanych z obsługą informatyczną popularnym zjawiskiem wśród przedsiębiorstw jest rezygnacja z własnego działu IT na rzecz outsourcingu tego rodzaju usług.
W naszym kraju funkcjonuje mnóstwo podmiotów, których głównym filarem działalności jest obsługa informatyczna dla firm. Podstawowa korzyść z nawiązania z nimi ścisłej współpracy to wyraźna oszczędność pieniędzy oraz czasu. Wynika to z faktu, że nie trzeba utrzymywać wewnętrznego działu IT, dopasowywać infrastruktury technicznej do profilu działalności, wydawać środków na rekrutacje pracowników i szkolenia czy wynajmować dodatkowej przestrzeni biurowej. Oprócz tego uzyskujemy stały dostęp do najlepszych specjalistów posiadających aktualną wiedzę i dysponujących najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Do ich obowiązków należy:
Tak naprawdę zakres outsourcingu jest zawsze dokładnie ustalany pomiędzy firmą zlecającą a podmiotem realizującym usługę. Niewątpliwe korzyści to również minimalizacja ryzyka przestojów, zwiększona konkurencyjność na rynku i wyższy komfort pracy.