Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?

Co najczęściej psuje się w silniku Diesla?
dorozgryzienia
Technologia
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Silnik Diesla to wspaniały wynalazek. Silniki Diesla są bardziej trwałe niż silniki benzynowe i mogą wytrzymać setki tysięcy kilometrów. Nadal istnieją pewne części, które wymagają wymiany od czasu do czasu.

Wtryskiwacze

Największym problemem w silnikach Diesla są wtryskiwacze. Są to dysze, które rozpylają paliwo do komory spalania. Z czasem zapychają się one osadami powstałymi w wyniku zużycia. Jedynym sposobem naprawy jest ich wymiana, która może być kosztowna, jeśli trzeba kupić nowe wtryskiwacze od dealera lub w specjalistycznym sklepie.

Turbosprężarka i zawory wydechowe

Innym częstym problemem jest zużyta turbosprężarka i zawory wydechowe. Dzieje się tak z powodu wysokich temperatur w głowicy cylindrów silnika, zwłaszcza gdy jest słaby przepływ powietrza chłodzącego przez komorę silnika z powodu pożaru pod maską lub wycieku oleju w pobliżu turbosprężarki.

Wałek rozrządu

Inną częstą usterką jest awaria wałka rozrządu spowodowana zmęczeniem metalu – zasadniczo, zmęczenie metalu występuje, gdy powtarzające się naprężenia powodują pęknięcia w częściach metalowych, powodując ich przedwczesne rozpadanie się przy dużych prędkościach lub wysokim obciążeniu, jak na torze wyścigowym lub w warunkach terenowych, gdzie istnieją ekstremalne wymagania stawiane im za każdym razem, gdy włączają swoje silniki.

Jeśli chcesz naprawić swój samochód, to diesel serwis Poznań, jest miastem, w którym to z łatwością zrealizujesz.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Na czym opiera się solidna konstrukcja samochodu?
Na czym opiera się solidna konstrukcja samochodu?
Praktycznie każdy użytkownik samochodu miał chociaż raz w życiu nieprzyjemność wizyty w serwisie z powodu uszkodzonych łożysk w kołach, czy […]
Ostatnie wpisy