W czasach wielkiego popytu i podaży reklamowanie towarów ma ogromne znaczenie. Największe światowe koncerny przeznaczają ogromne sumy na reklamy w telewizji, radiu i prasie. Przeprowadza się ogólnoświatowe kampanie reklamowe. Można jednak reklamować towary na dużo mniejszą skalę, chociażby umieszczając produkty w ciekawych opakowaniach.
Coraz bardziej sprawdza się stwierdzenie, że kupuje się oczami. Dobrze opakowany towar łatwiej znajduje nabywcę. Wolimy kupować rzeczy, które znajdują się w kolorowych, ciekawych opakowaniach niż te w zwykłych szarych pudełkach, kartonach czy torebkach. Dlatego ważne, aby producenci towarów, nawet jeżeli pakują je w zwykły karton, zwrócili uwagę, aby były to ciekawe opakowania kartonowe z nadrukiem.
Nadruk na opakowaniu przede wszystkim powinien informować o zawartości kartonu. Warto jest także umieścić tam logo firmy albo produktu, które będzie łatwo wpadać w oko klientów. Każdy zapamięta logo i nazwę na kartonowym pudełku od pizzy, którą zamówił do domu. Dobrze wykonany nadruk na opakowaniu pozwala znacznie zwiększyć rozpoznawalność marki albo konkretnego towaru. Z tego powodu inwestycja w opakowania z nadrukiem to dobre rozwiązanie.