Produkty regionalne cieszą się sporym zainteresowaniem wśród konsumentów – wskazują na to prowadzone badania ankietowe. W gronie zainteresowanych są przede wszystkim turyści, dla których jest to jeden ze sposobów, by poznać kulturę i charakter danego regionu.
Sprzedażą produktów regionalnych zajmują się przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, kontynuując nierzadko działania prowadzone przez przodków. Największym zainteresowaniem cieszą się produkowane według starych receptur wędliny, nabiał oraz pieczywo. Główną cechą przedmiotowych rozwiązań jest wyjątkowy, niepowtarzalny smak, doceniany przez kupujących, nic więc dziwnego, że większość placówek handlowych posiada w swojej ofercie wyroby lokalne, nierzadko pochodzące z małych, rodzinnych firm.
Równie ważne jest miejsce zakupu. Dostępne w marketach towary okazują się dla kupujących mniej atrakcyjne niż ich odpowiedniki, które można znaleźć w małych, firmowych sklepikach. Przykładem mogą być tutaj obwarzanki w piekarni posiadającej wielopokoleniową tradycję, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem przede wszystkim ze względu na niepowtarzalny smak i doskonałą jakość.
Klienci, którzy preferują produkty regionalne, wspierają rodzimą gospodarkę – to fakt niepodważalny. Nie jest to jednak jedyny czynnik, który wpływa na zainteresowanie przedmiotową propozycją – równie istotna okazuje się jakość oferowanych towarów oraz pochodzenie poszczególnych składników, wykorzystywanych w procesie produkcyjnym.
Jedną z propozycji są regionalne wędliny lub nabiał, produkowane na bazie szeroko rozumianych płodów rolnych, dostarczanych przez lokalnych gospodarzy. Warto dodać, że w wielu przypadkach są to produkcja realizowana jest w oparciu o tradycyjne technologie, co dodatkowo wpływa na atrakcyjność konkretnych wyrobów.