Profesjonalna strona internetowa to podstawa działań marketingowych każdej firmy. Właśnie w internecie klienci poszukują informacji i opinii o usługach, dlatego każdy, kto rezygnuje z własnej strony www, traci potencjalnych klientów. Jakie aspekty wziąć zatem pod uwagę, projektując stronę internetową dla firmy? Przede wszystkim warto zlecić to zadanie profesjonalistom. Dla niewtajemniczonych aplikacje webowe niczym nie różnią się od stron www, tymczasem są pomiędzy nimi istotne różnice, które należy uwzględnić w projekcie.
Projekt strony internetowej to nie tylko zaprogramowanie wyświetlania projektu graficznego. Witryna posiada swój system CMS, dzięki któremu można zmieniać treści strony. Zwykle jest to popularny WordPress, ale również Strapi czy dedykowany system. Tworząc stronę www, należy także zwrócić uwagę na jej optymalizację pod kątem SEO. Część tej pracy można wykonać jeszcze w trakcie projektu, wpisując właściwy tekst. Pozostałe zadania wykonują programiści np. optymalizując grafiki, a także copywriterzy, którzy piszą treści na stronę. Istotną częścią witryny jest analityka. W trakcie tworzenia strony internetowej, podłączamy do niej niezbędne narzędzia, które ułatwiają analizę wyników kampanii marketingowych, a także badanie potrzeb użytkowników czy trendów rynkowych. Google Analytics pozwala sprawdzić, które obszary strony są odwiedzane najczęściej. Wszystkie te elementy pozwalają rozbudowywać witrynę i zwiększać jej znaczenie.