Jednym z ważniejszych elementów silnika w każdym motocyklu jest gaźnik, którego awaria może skutkować niesprawnością całego podzespołu. Jeśli zatem zauważymy nierówną pracę silnika, znaczny spadek jego mocy czy większe niż zazwyczaj zużycie paliwa, wówczas powinniśmy podjąć próbę wyregulowania gaźnika. Jej brak może skutkować w niedalekiej przyszłości koniecznością wymiany tego elementu na nowy. W razie potrzeby kupimy go m.in. w tym sklepie: https://www.czesci-moto.pl/k750,dla-motocykla.html .
Regulacja gaźnika w motorze nie polega jedynie na kręceniu śrubkami, jest to bowiem czynność znacznie bardziej złożona i wymagająca poświęcenia jej sporo czasu. W pierwszej kolejności powinniśmy spróbować dokręcić lub poluzować tzw. śrubę składu mieszanki. Pozwoli to ustawić wolne obroty, co przełoży się na równomierną i cichą pracę silnika bezpośrednio po jego odpaleniu. Tego rodzaju regulacja ma również wpływ na zejście silnika z obrotów (w sytuacji nagłego odpuszczenia gazu), a także jego nieprzyduszanie się w momencie gwałtownego naciśnięcia sprzęgła. W gaźniku należy też ustawić poziom paliwa w tzw. komorze pływakowej. Pamiętajmy o tym, że nie powinno go być ani za dużo, ani za mało, ponieważ w pierwszym przypadku mieszana okaże się zbyt uboga, w drugim zaś zbyt bogata. Regulacji podlegają także dysze, których jest przeważnie trzy — wolnych obrotów (za jej pomocą zmienimy ilość paliwa niezbędnego do działania na wolnych obrotach), główna (wymieniając ją ustawimy ilość paliwa potrzebnego do funkcjonowania po dodaniu gazu) oraz ssania (odpowiada za pracę silnika zaraz po jego odpaleniu). Warto dodać, że w ostatnim czasie wiele osób zgłasza się do profesjonalnych serwisów, aby została tam wykonana regulacja gaźnika 139fmb – czyli wersji ze ssaniem ręcznym.