Fulfillment to usługa polegająca na obsłudze zamówień przez zewnętrznego operatora. Jego głównym założeniem jest to, że właściciel sklepu internetowego nie musi sam wysyłać produktów ze swojego magazynu. Zewnętrzna firma świadcząca usługi fulfillmentu w zależności od rodzaju podpisanej umowy zajmie się obsługą całego procesu zamówienia lub jego części.
Usługę tą najczęściej świadczą firmy logistyczne. To one zajmują się przechowywaniem zamówionego przez właściciela sklepu internetowego towaru w swoich magazynach. Gdy klient złoży na nie zamówienie to właśnie firma logistyczna zajmuje się pakowaniem oraz wysyłką bezpośrednio do niego. Może także obsługiwać zwroty i reklamacje co jest ogromną wygodą dla przedsiębiorcy.
Usługa ta pozwala przede wszystkim ograniczyć koszty związane z prowadzeniem działalności. Właściciel nie musi martwić się o miejsce do przechowywania towaru oraz jego wysyłkę. Płaci jedynie za powierzchnię, na której faktycznie przechowywany jest jego towar. Jeśli jest go mniej, koszty także są niższe. Nie ponosi się opłat związanych z obsługą magazynu oraz zużyciem sprzętu, który jest w nim używany. Fulfillmentu dla sklepu internetowego jest świetnym rozwiązaniem zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero rozkręcają swój biznes. Wysyłane towary mogą być zapakowane w dostarczone opakowania posiadające np. logo oraz adres sklepu internetowego. Właściciel sklepu musi tylko zająć się odpowiednią promocją swojego sklepu.