Druk cyfrowy ma wiele cech, które sprawiają, że jest chętnie wybierany na materiały marketingowe.
Druk cyfrowy nazywany jest również litografią cyfrową, czyli metodą druku, która wykorzystuje cyfrowy plik obrazu. Pliki cyfrowe tworzone są za pomocą komputerów, skanerów i drukarek. Następnie obrazy są drukowane na różnych podłożach za pomocą specjalnych maszyn drukarskich sterowanych komputerowo. Proces druku cyfrowego pozwala grafikom na projektowanie na ekranie i wytwarzanie wysokiej jakości produktów w przystępnych cenach.
Do cech charakterystycznych druku cyfrowego należą:
Prasy cyfrowe mogą drukować do 1000 stron na godzinę w przypadku prac krótkoseryjnych i do 100 stron na minutę w przypadku większych prac, takich jak etykiety. To sprawia, że druk cyfrowy jest idealnym rozwiązaniem dla projektów wymagających szybkiej realizacji, takich jak ulotki, pocztówki, plakaty i foldery. Szczególnie warto pod tym względem rozważyć, skorzystanie z profesjonalnej drukarni cyfrowej, która wszystko zrobi za nas, np. tej pod adresem https://www.totem.com.pl/.
Technologia druku cyfrowego stała się z czasem bardziej przystępna, ponieważ technologia została ulepszona, a konkurencja między producentami wzrosła. Dzisiejsze prasy cyfrowe są w stanie produkować wysokiej jakości wydruki przy niskim koszcie jednostkowym w porównaniu z tradycyjnymi offsetowymi prasami litograficznymi, które wymagają dużych inwestycji kapitałowych w sprzęt i materiały.
Prasy cyfrowe oferują ostre szczegóły przy niewielkim zysku punktowym lub spadku jakości w porównaniu z tradycyjnymi offsetowymi prasami litograficznymi. Oznacza to, że uzyskujesz lepsze nasycenie kolorów i wyrazistość podczas korzystania z prasy cyfrowej.