Kto przeprowadza audyt strony internetowej?

Niemal każdy posiadacz strony internetowej stara się wstawiać na nią interesujące materiały wysokiej jakości. Szczególnie dotyczy to firm, dla których jest ona wizytówką, pomagającą odnaleźć ich w internecie. Jednak nawet najwyższej jakości witryny nie mają zbytniej wartości, jeżeli brakuje na nich odwiedzających lub jest ich niewielu.

Dzisiaj zadbanie o pozycjonowanie jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze, od tworzenia dobrej jakości contentu. Jak dbać o wysoką pozycję w wyszukiwarkach (a zwłaszcza tej najpopularniejszej)? Kto może pomóc, aby optymalizacja strony była odpowiedni pod silniki wyszukiwarek?

Co zrobić, by być zauważalnym?

Jak już wspomniano we wstępie, nie tylko wysokiej jakości treść jest potrzebna, by zaistnieć w sieci. Jeśli nasza strona będzie pełna ciekawych artykułów, filmów i będzie zawierała ciekawą ofertę, ale nie będzie znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, to i tak prawie nikt na nią nie trafi. Wystarczy zastanowić się nad tym, w jaki sposób statystyczny klient poszukuje produktu, który chce kupić. Zazwyczaj w tym celu otwiera wyszukiwarkę i wpisuje frazę dotyczącą interesującej go rzeczy. Jak sami z doświadczenia wiemy, rzadko kiedy przeszukuje się więcej niż 3 do 5 pierwszych wyników z wyszukiwarki.

Zatem, aby zaistnieć w oczach potencjalnych klientów, musimy zrobić wszystko, aby nasz serwis znalazł się właśnie wśród tych 5 pierwszych wyników. Jak to osiągnąć? Nie jest to proste zadanie — w skrócie musimy zadbać o to, by odpowiednio dużo innych portali o dobrej reputacji linkowało do naszej strony, w dodatku pod poprawnie dobranymi słowami kluczowymi. Ponadto, treść naszej witryny powinna być odpowiednio dobrana, aby silniki wyszukiwarki zwróciły na nią uwagę. Jednym z celów, na jakie kładą nacisk wyszukiwarki internetowe, jest prostota obsługi dla użytkownika i dla robotów indeksujących.

Na szczęście nie musimy mierzyć się z tym problemem sami. Na rynku istnieją firmy zajmujące się SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, które pomagają w takim skonstruowaniu bądź modyfikacji stron internetowych, aby spełniały specyficzne wymagania wyszukiwarek internetowych. W ich ofercie często znajdziemy również audyt SEO, dogłębnie analizujący jej kod i wykazujący, jakie działania należałoby podjąć celem optymalizacji. Zazwyczaj te same firmy zajmują się również szerzej rozumianym pozycjonowaniem stron, tak aby kompleksowo obsługiwać zainteresowanych klientów.

Jak wygląda sprawdzanie?

Dobrze przeprowadzony audyt strony web powinien być dokonywany przez doświadczonych programistów, redaktorów lub osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Często nad takim audytem pracuje cały zespół, aby wychwycić potencjalne słabości w treści strony. Najlepiej by było, gdyby zajęła się nim agencja SEO z uznaną marką na rynku. W Polsce jest kilka takich, które mogą wykonać taki audyt SEO w naszym imieniu.

 

 

W jego ramach powinno się wykonać:
– ocenę optymalizacji każdego ważnego dla SEO elementu,
– przeglądu wszystkich elementów strony mających wpływ na optymalizację strony,
– opis mocnych i słabych stron optymalizacji serwisu,
– zaleceń, w jaki sposób można poprawić budowę strony,
– sporządzenie wytycznych dla osób zajmujących się pisaniem danej strony.

Po przeprowadzonym audycie powinniśmy otrzymać dokument ze spisanymi zaleceniami, które po wykorzystaniu przez naszych Webmasterów powinny wydatnie przyczynić się do poprawy miejsca w wyszukiwarce. Jeśli aktualnie nie współpracujemy z żadnym, może się tym zająć również doświadczona firma pozycjonująca.

Kiedy zdecydować się na audyt

W każdym momencie funkcjonowania serwisu internetowego można poddać go audytowi. Zwyczajowo uważa się, że lepiej, jeśli robimy to już na etapie tworzenia strony, tak aby uniknąć mozolnych zmian, kiedy wynikną jakieś niezbędne zmiany. Nawet jeśli nasza witryna nie jest ukończona, to doświadczony audytor pomoże nam ocenić grafikę czy nawet projekt strony pod kątem jego wpływu na wydaną przez wyszukiwarki ocenę.
Innym dobrym momentem na ocenę stanu SEO naszej witryny jest moment, kiedy dokonujemy istotnych zmian, bądź to w designie, bądź w treści.

Może to się odbić w znaczący sposób na jej funkcjonalności i użytkowości, co nie pozostanie bez oceny dla wyszukiwarki. Jest to dobry moment, by wykorzystać pojawiające się możliwości na zwiększenie poziomu optymalizacji naszej strony, tak aby jeszcze trochę poprawić nasze wyniki w wyszukiwarkach. Audytor, z którym współpracujemy, nie musi od nowa analizować całego projektu — może skupić się wyłącznie na planowanych zmianach.

Z czyich usług skorzystać?

Dobrze, jeśli audyt wykonuje doświadczona agencja SEO, która w swojej ofercie ma również pozycjonowanie. Dzięki temu może podejść do tematu bardziej kompleksowo. Nie do przecenienia jest także rola doświadczenia audytora — wielu z nich zna swoje wypracowane przez lata tricki na poprawę wyników, o których nowicjusze w branży mogą jeszcze nie wiedzieć. Tak sprawdzona i zoptymalizowana strona może istotnie wpłynąć na liczbę klientów, którzy zwrócą się ku naszej ofercie, po zapoznaniu się z nią właśnie w internecie. Oczywiście na plus.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 − 10 =