Czy manekiny wpływają na sprzedaż?

Manekiny od kilkudziesięciu lat wspierają sprzedaż ubrań. Odpowiedź na pytanie o ich wpływ na sprzedaż sprowadza się do wciąż wysokiej popularności manekinów. Gdyby nie pomagały w przyciąganiu uwagi konsumentów, już dawno zaprzestano by ich stosowania. Tymczasem manekiny wciąż są obecne w sklepach, zmienia się natomiast ich charakter. W dobie rozwiniętego konsumpcjonizmu coraz trudniej zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Dlatego sprzedawcy coraz odważniej sięgają po tak zwane manekiny abstrakcyjne. Wyróżniają się one nietypową, dynamiczną formą, przykuwającą wzrok fryzurą czy mimiką.

Prezentacja ubrania i całej stylizacji

 

Zadaniem manekinów jest przede wszystkim prezentować ubrania w możliwie realnej odsłonie. Klientom łatwiej wówczas wyobrazić sobie, jak dana rzecz będzie się prezentowała na ich własnym ciele. I nie przeszkadza im, że rozmiar prezentowany na manekinie jest na ogół o wiele mniejszy od tego, którego sami będą potrzebować. Sprzedawcy zdają sobie sprawę, że umieszczając kilka rzeczy na jednym manekinie, prezentują odbiorcom pomysł na gotową stylizację. Zachęcają zatem do kupienia kilku rzeczy za jednym razem.

Przykuwanie uwagi

Czy manekiny wpływają na sprzedaż? Badania naukowe oraz doświadczenie sprzedawców sugeruje, że tak. Ponadto zadaniem manekinów jest obecnie przyciąganie uwagi klientów. Dlatego tego typu dodatki występują w coraz odważniejszych, bardziej krzykliwych odsłonach. Manekiny przestają być jedynie tłem w prezentacji ubrań, stają się natomiast jednym z istotniejszych narzędzi komunikacji z klientami sklepów.

Manekiny damskie oraz męski i dziecięce znajdziesz na przykład w sklepie Store4Store.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × trzy =